Šta je to? Definicija ChatBot-a
- Aleksandar Nikolić
- Aug 23, 2023
- 4 min read

Chatbot sistem koristi tehnologiju konverzacijske veštačke inteligencije (AI) da simulira diskusiju (ili ćaskanje) sa korisnikom na prirodnom jeziku putem aplikacija za razmenu poruka, veb-sajtova, mobilnih aplikacija ili telefona. Koristi jezičke aplikacije zasnovane na pravilima za obavljanje funkcija ćaskanja uživo kao odgovor na interakcije korisnika u realnom vremenu. Zašto su važni?
Chatbot se često opisuje kao jedan od najnaprednijih i najperspektivnijih izraza interakcije između ljudi i mašina. Ovi digitalni asistenti pojednostavljuju interakcije između ljudi i usluga, poboljšavajući korisničko iskustvo. Istovremeno, oni nude kompanijama nove mogućnosti da pojednostave proces angažovanja korisnika radi efikasnosti koja može smanjiti tradicionalne troškove podrške.
Chatbot može poboljšati i uključiti interakcije sa klijentima uz manje ljudske intervencije. Uklanja prepreke korisničkoj podršci koje se mogu pojaviti kada potražnja nadmašuje resurse. Umesto da čekaju na čekanju, kupci mogu dobiti odgovore na svoja pitanja u realnom vremenu. Manje trenja u pogledu usluga može poboljšati iskustvo brenda za klijente.
Za kompanije koje žele da poboljšaju svoje korisničko iskustvo, dodavanje čet robota za odgovore na jednostavna pitanja može poboljšati zadovoljstvo, pojednostaviti put korisnika i pružiti podršku usmerenu na klijenta. Od očekivanih prednosti ovih digitalnih servisnih alata: 68% kupaca navodi 24-časovnu podršku
64% navodi brze odgovore na jednostavna pitanja
51% navodi trenutne odgovore Ko koristi čet-botove? Dok su chatbotovi postali stalni deo maloprodajnog prostora na mreži kako bi se pojednostavila korisnička podrška, oni su takođe široko prihvaćeni u industrijama kao što su finansije, zdravstvo i osiguranje. Osim korisničke podrške, vidite da prodajni timovi koriste chat botove da usmere kupce kroz prodajni tok i marketinške timove da generišu kvalifikovane potencijalne klijente. Čet-botovi su vrsta digitalnog asistenta dizajniranog da poboljša poslovnu efikasnost automatizacijom rutinskih zadataka podrške. Oni mogu uštedeti preduzećima čak 30% na troškovima korisničke podrške. Oni takođe mogu da generišu prihod pretvaranjem napuštenih transakcija kolica u prodaju. Oni pojednostavljuju korisničku podršku kroz automatizaciju i, prema Juniper Netvorks-u, mogu uštedeti potrošačima i preduzećima preko 2,5 milijardi sati za korisničku podršku do 2023. godine. Evo nekoliko primera kako se chatbotovi koriste u stvarnom svetu: Verizon ih koristi da odgovori na početne probleme korisničke podrške. Uprava za bezbednost transporta (TSA) ih koristi za automatizaciju AskTSA na Tvitter-u i Facebook-u. Erica Bank of America prijavila je 19,5 miliona korisnika, preko 100 miliona interakcija i 90% efikasnosti za korisne odgovore. Koji Chatbot pristup je pravi za vas? Postoje različiti pristupi i alati koje možete koristiti kada pravite chatbotove. U zavisnosti od slučaja upotrebe koji želite da rešite, neke tehnologije su prikladnije od drugih. Kombinovanje oblika veštačke inteligencije kao što su obrada prirodnog jezika, mašinsko učenje i semantičko razumevanje može biti najbolja opcija za postizanje željenih rezultata. Standardno logičko stablo
Ovi čet-botovi zasnovani na promptu omogućavaju klijentima da biraju sa liste upita, a zatim ih vode kroz niz pitanja sa višestrukim izborom. Aplikacija će ih odvesti do najkorisnije destinacije na osnovu odgovora. Ova vrsta chat bota je dobra za jednostavne upite sa definisanim obimom, jer ograničava kupce na određeni broj unosa.
Prepoznavanje ključnih reči
Ovaj pristup omogućava klijentima da podnesu svoje pismene upite. Chatbot identifikuje ključne reči iz upita i usmerava kupce na odgovarajuće rešenje. Ova vrsta chat bota se može koristiti za širi spektar upita kupaca.
Mašinsko učenje
Ovaj pristup koristi mehanizam za mašinsko učenje da se obuči da pruži optimalan odgovor na upit korisnika. Uči na osnovu prethodnih ispitivanja i razvija se kako se inputi analiziraju. Za obuku sistema potrebna je velika količina podataka, a mašinsko učenje aplikacije chatbot se obavlja u crnoj kutiji bez uvida u ono što je naučeno.
NLP Ovaj pristup koristi simboličku veštačku inteligenciju kako bi pružio razgovorniji pristup korisničkoj službi. Koristi tehnologiju prirodnog jezika da razume nameru upita korisnika. Pruža potpunu vidljivost u pravilima koja mašine koriste za sticanje znanja, uz ljudski nadzor za prilagođavanje modela učenja. Iza kulisa: Kako funkcioniše čet-bot: Čet-botovi su obučeni da deluju na osnovu inputa koje daju potrošači ili ih mogu voditi pravila. Oni se oslanjaju na sposobnost mašine da tumače ljudski jezik (govorni ili otkucani) i obučeni su da reaguju na interakcije. Što se više podataka pošalje četbotu, odgovor je više ljudski. Postoje dva različita zadatka koje obavljaju: Analiza korisničkih zahteva Analiza korisničkih zahteva je prvi i najrelevantniji zadatak koji chatbot obavlja. To je analiza zahteva korisnika koja se koristi za identifikaciju namere i izdvajanje relevantnih entiteta. Sposobnost chatbot-a da razume jezik i kontekst zahteva je ključna za njegovu sposobnost da pruži tačan odgovor. Vraćanje odgovora Kada se identifikuje namera korisnika, chatbot mora da pruži najprikladniji odgovor na zahtev. Odgovor može biti u obliku: generički i unapred definisani tekst; tekst preuzet iz baze znanja koja sadrži različite odgovore; kontekstualizovana informacija zasnovana na podacima koje je korisnik dao; podaci uskladišteni u sistemima preduzeća; rezultat radnje koju je chatbot izvršio interakcijom sa jednom ili više pozadinskih aplikacija; ili, nedvosmisleno pitanje koje pomaže četbotu da pravilno razume zahtev korisnika. Chatbotovi su brzo postali ključni zupčanici u poslovnom poslovanju. Oni znatno olakšavaju (u većini slučajeva) rešavanje nerešenih problema sa klijentima i eliminišu značajnu količinu ručnog rada za agente podrške uživo. Uz to rečeno, ne treba ih doživljavati kao ljudske zamene, već kao ljudsko uvećanje. Kupci i dalje cene mogućnost interakcije sa živim agentima, posebno za složenije upite. Dakle, držanje čoveka u petlji ostaje od suštinskog značaja za ukupnu jednačinu chatbot-a. Kako preduzeća žele da učine informacije lakše dostupnim (i interno i eksterno), očekujte još dalje inovacije u tehnologiji chatbot-a. Ključ za tu inovacijsku jednačinu je dublje kontekstualno razumevanje jezika. Znamo ponešto o tome.
Vaš AiChatBot.rs
Comments