top of page
Search

Šta je konverzacijski ChatBot marketing?

  • Writer: Aleksandar Nikolić
    Aleksandar Nikolić
  • Aug 22, 2023
  • 4 min read

ree

Tokom proteklih nekoliko godina, razgovorni marketing je postao vruća tema u industriji sa brojnim uspešnim pričama koje ilustruju neverovatne potencijale ovog pristupa. Ukratko, trgovci otkrivaju da je dvosmerna komunikacija koja omogućava klijentima da iznesu svoje mišljenje efikasniji pristup ubeđivanju od centralno emitovanih poruka koje mogu izgledati manje lične. U isto vreme, ovaj metod je manje invazivan od tradicionalnih oglasa ili kampanja direktnog odgovora i zahteva dobrovoljno i aktivno učešće korisnika.


Za one koji nisu upoznati sa ovim terminom i njegovim punim implikacijama, pokušaćemo da odgovorimo na neka od najrelevantnijih pitanja o konverzacijskom marketingu i njegovom uticaju na preduzeća koja ga usvajaju.


Ključne karakteristike i prednosti konverzacionog ChatBot marketinga Definicija konverzacijskog ChatBot marketinga uključuje interaktivni medij koji može olakšati dvosmernu komunikaciju između brenda i njegovih kupaca. Ovo obično uključuje upotrebu botova za ćaskanje raspoređenih u onlajn okruženju kao što je kanal za razmenu društvenih poruka ili veb lokacija. Drugi ključni element ove marketinške metode je opt-in, namerna odluka korisnika da prima dolazne poruke od brenda. Neki programi za konverzacijski ChatBot marketing zahtevaju da se uključite kao preduslov za kontaktiranje korisnika i definišu stroge vremenske okvire kada poruke mogu da se šalju. Sve ovo znači da su korisnici zaštićeni od neželjene pošte koja je izuzetno česta u drugim oblicima onlajn promocije. Što se tiče poslovnih prednosti, razgovorni ChatBot marketing ima potencijal da značajno poveća vidljivost brenda, doprinese izgradnji dubljih odnosa sa kupcima, podrži realizaciju specifičnih prodajnih ciljeva ili istakne određeni proizvod ili uslugu. Njegovi troškovi su manji u poređenju sa drugim metodama digitalne akvizicije i stvara jedinstvenu priliku za preduzeća da iz prve ruke čuju šta kupci žele. Ovo je takođe razlog zašto je ChatBot konverzacijski marketing veoma efikasan kao alat za prodaju i unakrsnu prodaju, i moćan način da se osigura zadovoljstvo kupaca i dugoročna lojalnost. Tehnološka pozadina konverzacionog ChatBot marketinga

Iako su mnoge tehnike koje definišu konverzacijski marketing stare decenijama, njihova efikasnost je pojačana dolaskom nove generacije tehnologije koja olakšava interakciju kao nikada ranije. Četboti sa veštačkom inteligencijom, aplikacije za multimedijalne komunikacije, platforme za analizu podataka, sistemi digitalnog plaćanja i drugi naizgled mali tehnološki napredak spajaju se kako bi omogućili mnogo personalizovaniju komunikaciju između brendova i potrošača nego što je to bilo moguće zamisliti sa tradicionalnim medijima. Važno je da lideri u industriji kao što su Facebook i VhatsApp prihvataju ovaj razvoj i aktivno se pozicioniraju kao platforme za konverzacijski marketing, što je znak koji bi mogao nagovijestiti prelazak na ovaj pristup na masovnom nivou. Moglo bi se tvrditi da je trenutni nivo personalizacije i interakcije samo početak, a da bi sazrevanjem trenutno novih tehnologija konverzacijski marketing mogao postati još sofisticiraniji. Početnici koji su usvojili konverzacijski marketing mogli bi biti bogato nagrađeni za svoje vjerovanje u ovaj koncept, posebno jer se sve više ljudi navikava na rješenja koja su u prvom redu na mobilnim uređajima i počinju da koriste alate zasnovane na ćaskanju za svakodnevnu komunikaciju.


Kako koristiti razgovorni marketing za povećanje angažovanja? Jedan od najlogičnijih načina da se iskoristi konverzacijski marketing je da se njime animirate baza kupaca i zadržite zainteresovanost za ponudu brenda. Angažman može imati mnogo različitih oblika i biti stimulisan na različite načine, tako da kreativnost i inovativno razmišljanje igraju značajnu ulogu. Svaka kompanija ima nešto jedinstveno što je povezuje sa kupcima, a konverzacijski marketing pruža kontekst u kojem se ova veza može aktivno razvijati i razvijati. Mnoge kompanije su uspešno koristile kanal za direktnu razmenu poruka za distribuciju biltena, poklona ili kupona, ali ovo je samo vrh ledenog brega. Svaki brend treba da formuliše sopstvenu strategiju angažovanja koja odgovara njegovoj ciljnoj grupi i podstiče je na akciju. Ponekad može biti dovoljno da saslušate šta kupci traže i pokušate da reagujete na osnovu povratnih informacija, jer to pomaže brendu da stekne reputaciju odgovornog i usredsređenog na kupca.


Kako koristiti razgovorni marketing za poboljšanje prodajnih rezultata? Zbog obimne analitike i kapaciteta za segmentaciju ciljne grupe kojima mogu da upravljaju najnoviji konverzacioni chat botovi, moguće je voditi veoma precizne i nijansirane kampanje. Botovi mogu da koriste ulaz da izaberu koje komercijalne ponude da pokažu određenom korisniku ili da obezbede veze koje rešavaju neke od njegovih preostalih nedoumica koje sprečavaju odluku o kupovini. Opet, mogućnost personalizacije iskustva u realnom vremenu i isporuka vrednosnog predloga u prijateljskom razgovoru stvara opipljive prednosti koje se mogu lako unovčiti. Ograničavanje ciljne grupe na ljude koji se dobrovoljno odaberu pozitivno utiče na stopu uspeha, jer brendovi imaju retku priliku da se predstave publici koja je stvarno zainteresovana za njihove proizvode ili usluge. Ovo eliminiše potrebu da se koriste blistavi vizuelni elementi i dramatični naslovi samo da bi se skrenula pažnja i omogućava da se razgovor više usmeri ka praktičnim detaljima. Korisnici mogu bez odlaganja da dobiju odgovore koji su im potrebni i da vide ponude koje najbolje odgovaraju njihovim potrebama, sve dok ćaskaju u poznatom formatu. Kako započeti i koliko brzo očekivati povraćaj? Početak rada sa konverzacijskim marketingom je prilično jednostavan, dijelom zahvaljujući sve većem broju platformi i marketinških programa koji nude ovu mogućnost. Pošto većina kompanija već ima onlajn prisustvo, mogu da primene pametne botove koji komuniciraju sa kupcima i programiraju ih da prepoznaju više scenarija i usmere razgovor u skladu sa tim. Specijalizovane agencije mogu pomoći u postavljanju bota, analizi njegovog učinka i prilagođavanju, dok vlasnici preduzeća i marketinški stručnjaci mogu da daju originalne ideje na osnovu identiteta svog brenda i poslovnog modela. Ako je razgovorna kampanja dobro planirana i besprekorno izvedena, njen uticaj bi trebalo da se oseti skoro odmah kroz sve veći broj zainteresovanih kupaca, veću stopu konverzije i druge ključne pokazatelje. Pošto su sve interakcije dokumentovane i mogu se analizirati retrospektivno, može se očekivati da će se efikasnost razgovorne kampanje vremenom povećati. Uspešni napori se mogu poboljšati kako bi se otklonili manji nedostaci i uvele dodatne opcije, dok se kampanje sa lošim učinkom mogu ponovo zamisliti na osnovu naučenih lekcija.


 
 
 

Comments


bottom of page